Možnosť absolvovať terapiu po konzultácii s odborníkom
Metodika je určená na zachytenie a nápravu čiastkových vývinových deficitov v spracovávaní informácií. Podľa Brigitte Sindelar je komplexný výkon v písaní a čítaní výsledkom prepojenia čiastkových procesov spracovávania informácií. U detí od 3. – 6. roku sa používa Metodika Mačka Mňau a od 1. ročníka ZŠ Školská metodika, pričom horná veková hranica použitia tejto metodiky nie je ohraničená.
Pomocou metódy Deficity čiastkových funkcií je možné problémy dieťaťa eliminovať na minimálnu mieru a odhaliť príčiny jeho zlyhávania v škole, ktoré môžu byť nesprávne posudzované ako prejav nedostatočnej inteligencie, rozmaznávania, zlej výchovy, vyrušovania, atď.
Metodika sa zameriava na viaceré oblasti: – schopnosti zamerať sa na dôležité informácie (schopnosť diferenciácie figúry a pozadia, zameranie pozornosti)
Dieťa pracuje s našim odborníkom v dohodnutých termínoch (raz za týždeň) 30 – 45 min. Následne po konzultácii je rodič oboznámený s „domácimi úlohami“ pre dieťa, ktoré cvičia v domácom prostredí max. 10 min. denne.
Pre úspešné čítanie a písanie potrebuje mať dieťa rozvinuté rôzne schopnosti. Jednou z kľúčových je schopnosť fonematického uvedomovania.Fonematické uvedomovanie je schopnosť vnímať a vedome manipulovať s časťami slova: slabikami a hláskami.
Tréning je určený deťom predškolského veku, deti s odloženou školskou dochádzkou, prebieha hrovou formou. Metodika sa ukázala ako veľmi efektívna pre deti s oneskoreným vývinom reči, narušeným vývinom reči a u detí , ktoré sú ,,kandidátmi na poruchu učenia“, pri ich príprave na školu.
Deti zároveň trénujú výdrž a koncentráciu pozornosti, rozvíjajú si verbálno-akustickú pamäť a slovnú zásobu. Nadobúdajú nielen znalosti o jazyku, ale aj spôsobilosti, ktoré ich pripravujú na rolu školáka. Deti sa menia osobnostne: sú pozornejšie, sústredenejšie, vnímavejšie, sú viac motivované pre učenie, majú rozvinutý jazykový cit, lepšie komunikujú navzájom aj s dospelým.
Cieľom je zvládnutie 4 oblastí:
Realizácia: tréning prebieha v dohodnutých stretnutiach raz týždenne s odborníkom 30 – 45 min.
Pri osvojovaní si dôležitých zručností pracujú deti so šlabikárom a používajú viaceré pomôcky, napr. žetóny, bábky, obrázky a pod.
Máte doma predškoláka?
Chcete pomôcť vášmu dieťaťu lepšie sa pripraviť na vstup do základnej školy?
Javí sa vaše dieťa ako hyperaktívne?
Zapojte sa do programu KuPREV!
Má vaše dieťa problémy s pozornosťou?
Robíte s ním dlhé hodiny domáce úlohy s ťažkosťami?
Javí sa vám ako hyperaktívne a neviete si s ním dať rady?
V rámci našich služieb vám ponúkame terapeutickú starostlivosť o vaše dieťa v prípade ťažkosti s pozornosťou (ADHD/ADD) alebo iných ťažkostí, ako sú poruchy učenia, pomalé pracovné tempo, neurotické ťažkosti a pod.
Má vaše dieťa problémy s pamäťou, pozornosťou alebo orientáciou v priestore?
Nevie sa poriadne sústrediť pri domácich úlohách či pri bežných aktivitách?
Chceli by ste zlepšiť svojmu dieťaťu logické myslenie či schopnosť efektívnejšie riešiť problémy?
HAPPY NEURON ponúka množstvo cvičení v podobe hier, pri ktorých si dieťa nielen zlepší svoje schopnosti, no aj sa zabaví a zasmeje!
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.