Možnosť absolvovať terapiu po konzultácii s odborníkom
Metodika je určená na zachytenie a nápravu čiastkových vývinových deficitov v spracovávaní informácií. Podľa Brigitte Sindelar je komplexný výkon v písaní a čítaní výsledkom prepojenia čiastkových procesov spracovávania informácií. U detí od 3. – 6. roku sa používa Metodika Mačka Mňau a od 1. ročníka ZŠ Školská metodika, pričom horná veková hranica použitia tejto metodiky nie je ohraničená.
Pomocou metódy Deficity čiastkových funkcií je možné problémy dieťaťa eliminovať na minimálnu mieru a odhaliť príčiny jeho zlyhávania v škole, ktoré môžu byť nesprávne posudzované ako prejav nedostatočnej inteligencie, rozmaznávania, zlej výchovy, vyrušovania, atď.
Metodika sa zameriava na viaceré oblasti: – schopnosti zamerať sa na dôležité informácie (schopnosť diferenciácie figúry a pozadia, zameranie pozornosti)
Dieťa pracuje s našim odborníkom v dohodnutých termínoch (raz za týždeň) 30 – 45 min. Následne po konzultácii je rodič oboznámený s „domácimi úlohami“ pre dieťa, ktoré cvičia v domácom prostredí max. 10 min. denne.
Pre úspešné čítanie a písanie potrebuje mať dieťa rozvinuté rôzne schopnosti. Jednou z kľúčových je schopnosť fonematického uvedomovania.Fonematické uvedomovanie je schopnosť vnímať a vedome manipulovať s časťami slova: slabikami a hláskami.
Tréning je určený deťom predškolského veku, deti s odloženou školskou dochádzkou, prebieha hrovou formou. Metodika sa ukázala ako veľmi efektívna pre deti s oneskoreným vývinom reči, narušeným vývinom reči a u detí , ktoré sú ,,kandidátmi na poruchu učenia“, pri ich príprave na školu.
Deti zároveň trénujú výdrž a koncentráciu pozornosti, rozvíjajú si verbálno-akustickú pamäť a slovnú zásobu. Nadobúdajú nielen znalosti o jazyku, ale aj spôsobilosti, ktoré ich pripravujú na rolu školáka. Deti sa menia osobnostne: sú pozornejšie, sústredenejšie, vnímavejšie, sú viac motivované pre učenie, majú rozvinutý jazykový cit, lepšie komunikujú navzájom aj s dospelým.
Cieľom je zvládnutie 4 oblastí:
Realizácia: tréning prebieha v dohodnutých stretnutiach raz týždenne s odborníkom 30 – 45 min.
Pri osvojovaní si dôležitých zručností pracujú deti so šlabikárom a používajú viaceré pomôcky, napr. žetóny, bábky, obrázky a pod.
Máte doma predškoláka?
Chcete pomôcť vášmu dieťaťu lepšie sa pripraviť na vstup do základnej školy?
Javí sa vaše dieťa ako hyperaktívne?
Zapojte sa do programu KuPREV!
Má vaše dieťa problémy s pozornosťou?
Robíte s ním dlhé hodiny domáce úlohy s ťažkosťami?
Javí sa vám ako hyperaktívne a neviete si s ním dať rady?
V rámci našich služieb vám ponúkame terapeutickú starostlivosť o vaše dieťa v prípade ťažkosti s pozornosťou (ADHD/ADD) alebo iných ťažkostí, ako sú poruchy učenia, pomalé pracovné tempo, neurotické ťažkosti a pod.
Má vaše dieťa problémy s pamäťou, pozornosťou alebo orientáciou v priestore?
Nevie sa poriadne sústrediť pri domácich úlohách či pri bežných aktivitách?
Chceli by ste zlepšiť svojmu dieťaťu logické myslenie či schopnosť efektívnejšie riešiť problémy?
HAPPY NEURON ponúka množstvo cvičení v podobe hier, pri ktorých si dieťa nielen zlepší svoje schopnosti, no aj sa zabaví a zasmeje!